Великобританія разом зі страховиками посилюють контроль за російським тіньовим флотом |
Великобританія посилює контроль за "тіньовим флотом" росії, тоді як в Азії один із головних клієнтів москви з нафти, Індія, також оприлюднила нові інструкції, спрямовані на боротьбу з неналежним тоннажем. Окрім оголошення нового пакета санкцій, Великобританія заявила, що вживає додаткових заходів для боротьби зs "шкідливою діяльністю поблизу британських берегів". Міністерство транспорту Британії співпрацює з Об'єднаним центром морської безпеки (JMSC) та Морською й береговою охороною (MCA), щоб перевіряти судна тіньового флоту з "підозрілим" страхуванням. Від них вимагатимуть надати деталі страхового статусу під час проходження через Ла-Манш. У разі відсутності підтвердженого страхування судна можуть бути затримані, заявив уряд. За даними JMSC, через Ла-Манш щодня проходить близько 10 танкерів тіньового флоту. Проблеми з відмовою страхувати російські танкери з сирою нафтою виникли на тлі міжнародних санкцій, запроваджених проти росії через її військові дії. Ці санкції спрямовані на обмеження російського енергетичного сектора, пише Beinsure Media, включаючи транспортування нафти, що є важливим джерелом доходів для росії. Провідні світові страховики відмовляються надавати страхування танкерам, які перевозять російську сиру нафту. Це сталося після того, як Європейський Союз, Великобританія та інші країни запровадили обмеження на страхування суден, що транспортують російську нафту, зокрема через міжнародні страхові клуби P&I (захисту та відшкодування). Відсутність страхування означає, що танкери можуть зіткнутися з проблемами при вході до міжнародних портів, оскільки страхування є ключовим для покриття збитків у разі аварій або екологічних катастроф. Через ці обмеження росія почала створювати так званий "тіньовий флот" – старі судна, що працюють без міжнародного страхування або з підозрілими страховими полісами. Проте відсутність страхувого покриття збільшує ризики для країн, через які проходять такі судна, адже в разі аварії компенсації за екологічні збитки можуть бути недостатніми або зовсім відсутніми. Девід Ламмі, міністр закордонних справ Великобританії, заявив, що тіньовий флот загрожує береговим лініям по всій Європі та світу. Нові оголошення з'явилися на тлі активних обговорень навколо російського судна Ruby, яке перевозить 20 тис. тонн вибухонебезпечної аміачної селітри. Судно стоїть біля південно-східного узбережжя Британії, потребуючи ремонту, при цьому багато європейських країн відмовляють йому у вході до портів. Великобританія вже не перший раз оголошує свої заходи проти суден, пов'язаних з росією, незадовго до подібних дій з боку Європейського Союзу. Тепер увага зосереджена на тому, чи ухвалять інші країни Європи аналогічні заходи. Країни Балтійського регіону обговорюють, як посилити контроль над старіючими танкерами, що перевозять російську сиру нафту. Данія вже кілька місяців обговорює з сусідами способи заборони транзиту частини тіньового флоту росії через Балтійське море. Це стало особливо важливим після зіткнення з російським тіньовим танкером раніше цього року. Росія відправляє близько третини своєї нафти морем через Данські протоки, і кожне третє судно при цьому має невідоме страхування. Британія у середині жовтня також оголосила про нові санкції проти 18 російських танкерів і чотирьох газових суден, що стало найбільшою санкційною акцією проти тіньового флоту росії. На Європейському політичному саміті в липні прем'єр-міністр Британії Кір Стармер закликав до дій щодо тіньового флоту. США та Канада приєдналися до 44 європейських країн у спільних зусиллях з протидії загрозам, які несе цей флот. Учасники закликають усі держави-члени Міжнародної морської організації (ІМО) запобігати незаконним операціям тіньового флоту. Водночас в Індії, одному з найбільших покупців російської нафти, вводять нові інструкції, щоб гарантувати, що всі судна, які прибувають до країни, мають відповідні сертифікати P&I-страхування. Джерело: Beinsure Media |