ВРУ прийняла новий закон про ОСАЦВ у другому читанні, який збільшує ліміти відповідальності |
Верховна рада України прийняла у другому читанні Закон України №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. "За" проголосували 294 народні депутати. Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодування шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування, а також низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю. Законом пропонується поступово підвищити розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, встановлених в країнах Європейського союзу. Сьогодні ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, але не більше 800 тис. грн на одну страхову подію. Протягом двох років після введення Закону в дію пропонується:
Депутати домовились також, що низку важливих правок для індустрії страхування буде додано до законодавства найближчим часом від Комітету. Найбільш затребуваними споживачами і страховиками нормами закону будуть, зокрема, поступове, протягом кількох років, збільшення страхових сум (максимальних страхових виплат) до розмірів, встановлених у країнах Європейського Союзу - 32 млн за шкоду життю та здоров'ю, і така сама сума за шкоду майну. У цьому переліку є здійснення страхових виплат без урахування зношення запасних частин автотранспорту, скорочення термінів виплат до 60 днів із моменту подання потерпілим заяви, посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов'язаннями так званих "проблемних" страховиків ОСЦПВ, відмову від франшизи та запровадження вільного ціноутворення. Водночас спірним питанням нового законопроєкту "Про ОСЦПВ" є корпоративне управління МТСБУ. Закладені в ньому норми не відповідають європейській практиці і не сприятимуть розвитку ринку "автоцивілки", вважає голова АСБ. Зокрема, вимоги до діяльності МТСБУ, яке є об'єднанням страховиків, майже такі самі, як до фінансових установ, що беруть гроші від споживачів і тому регулюються державою. Джерело: Форіншурер |