Страхування морських перевезень через Україну розширено на всі види вантажів |
Механізм страхування перевезень зерна Unity Facility українським морським коридором, який діє з листопада 2023 року, з лютого 2024-го розширений на судна, що везуть будь-які вантажі, заявив партнер Oliver Wyman Кріспін Елісон. «Об’єднавши зусилля індустрії та влади, ми змогли створити механізм, де ціни набагато нижче половини від тих, що на звичайному комерційному ринку. Й тепер, в цьому місці, ми розширили цю можливість, додавши в неї перевезення всіх вантажів, а не тільки зерна», — сказав Кріспін Елісон на вебінарі про страхування політичних ризиків, організованому Американо-українською діловою радою (USUBC) і Міністерством торгівлі США. Формально дія механізму починається з 1 березня 2024 року, але можливість страхування вантажів вже доступна й збільшує його втричі. Кріспін Елісон нагадав, що після виходу рф з Чорноморської зернової ініціативи, страхові ставки зросли тільки за елементом військового ризику приблизно до 5%, що було абсолютно непідйомно і призвело до припинення судноплавства у липні–серпні. Новий механізм страхування морських перевезень у територіальних водах України дасть змогу здешевити вартість страхування зерна приблизно на 2,5 процентних пункти від вартості страхового тарифу, що дасть зернотрейдерам змогу заощадити приблизно 100-140 грн на одній тонні вантажу, а загалом сільськогосподарським товаровиробникам це додатково принесе до 4 млрд грн. Ці кошти буде спрямовано аграріям і за допомогою збільшення ціни купівлі, і на додаткові закупівлі. Як писав Форіншурер, брокер Marsh McLennan та андеррайтери Lloyd’s у співпраці з українським урядом, Експортно-кредитним агентством України, Укрексімбанком, Укргазбанком і DZ Bank оголосили про запуск нової програми – Unity Facility – для надання доступного страхування для підтримки експорту зерна та інших важливих продовольчих товарів з України, які транспортуються з Чорноморських портів. Підписана страховиками Lloyd’s нова програма Unity надасть до 50 мільйонів доларів страхового покриття морського каско та окремого захисту та відшкодування (P&I) від військових ризиків. Усвідомлюючи підвищену небезпеку та невизначеність, пов’язану з судноплавством у Чорноморському регіоні, страховий ринок Lloyd’s вже класифікував його як зону високого ризику. Українські порти були закриті після вторгнення росії в лютому, а морські страхові компанії Lloyd's і лондонський ринок комерційного страхування очікують додаткових гарантій, враховуючи потенційні збитки, пов’язані з кожним судном. Окрім того, розглядається паралельний механізм для покриття вантажів, підтримуваний фінансуванням ЄБРР для уряду України. Відносно невеликий обсяг страхового капіталу дав змогу експортувати товари на суму приблизно 20 млрд доларів, і його оцінка становить 6-8% ВВП України. Створення цього державно-приватного партнерства зі страховиками, які працюють разом з українським урядом та його банками, прискорить термінове відновлення життєво важливого експорту зерна на тлі триваючих наслідків цього жорстокого конфлікту, вважають експерти. Унікальна структура Unity дозволить андеррайтерам оцінювати ризики на більш доступних рівнях, ніж ті, що спостерігалися в останні місяці. Кабінет Міністрів України створив новий механізм страхування суден від воєнних ризиків. Він дозволить значно знизити чинні страхові внески для перевізників, які експортують та імпортують в Україну морем. Відповідне рішення, яке відкриває дорогу для співпраці з британськими перестраховими компаніями, було прийняте на засіданні Уряду 14 листопада 2023 року. Джерело: Форіншурер |