Головні питання серед звернень споживачів до НБУ – недотримання строків виплати страхового відшкодування |
За 8 місяців війни Управління захисту прав споживачів НБУ опрацювало понад 19 000 письмових та майже 40 000 усних звернень споживачів. Це дало змогу розуміти, як змінювалися основні потреби українців вже з перших місяців війни, виявляти наявні проблеми та недоліки в роботі фінансових установ в нових умовах і знаходити відповідні рішення. "Структура звернень споживачів різко змінилась", - повідомила Ольга Лобайчук, начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ. - "Якщо раніше переважали звернення, пов’язані з роботою небанківських фінустанов, то під час війни більшість звернень стосувались роботи банків. Адже саме банки надають базові фінансові послуги, необхідні для задоволення першочергових потреб споживачів". "Водночас необхідно було забезпечити недопущення порушень у роботі банків та небанківських фінансових установ. Саме тому під час війни поряд із розглядом звернень здійснюється безвиїзний нагляд: перевіряються сайти банків та небанківських фінустанов, правила та умови надання фінансових послуг, договори, реклама, аналізуються факти недотримання вимог щодо етичної поведінки тощо. У разі виявлення порушень – застосовуються відповідні заходи впливу". Варто зазначити, що під час здійснення нагляду враховуються всі обставини. Так, частина звернень споживачів стосувалися роботи страхових компаній. Основне питання, яке поставало, – недотримання строків виплати страхового відшкодування. Здебільшого така проблема виникала у компаній, що були змушені евакуювати своїх співробітників із зони активних бойових дій та/або окупованих територій, та була притаманна першим місяцям війни. Наразі є звернення щодо порушень строків виплати, відмов у страховому відшкодуванні або неприйнятті рішення щодо страхового відшкодування. Страхові компанії повинні виконувати договірні зобов'язання перед клієнтами, тому такі питання ми ретельно вивчаємо та реагуємо на них відповідним чином. Джерело: Форіншурер |